Δευτέρα, 7 Ιανουαρίου 2013

Η ελληνική ακροδεξιά στο διαδίκτυο: μια ανάλυση γράφων!


Η άνοδος της ακροδεξιάς στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχει αναλυθεί ενδελεχώς (για εκτενή βιβλιογραφία βλέπε το δοκίμιο της Βασιλικής Γεωργιάδου). Οι πολιτικοί, οικονομικοί, και κοινωνικοί λόγοι που εξηγούν αυτή την άνοδο αλλά και το ιστορικό υπόβαθρο στο οποίο στηρίχθηκε είναι γνωστοί (για τη σχέση οικονομικής κρίσης και εκλογικής ανόδου της ακροδεξιάς στη Νότια Ευρώπη βλέπε Bosco & Verney, 2012).

Επίσης έχει σχολιασθεί και στηλιτευθεί – δικαίως – ο ρόλος των κυρίαρχων ΜΜΕ και ιδιαίτερα της τηλεόρασης στην καλλιέργεια και στη νομιμοποιήση εθνικιστικών και ρατσιστικών αντιλήψεων σε μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού (Ψαρράς, 2010).

Στη συζήτηση αυτή θα ήθελα να προσθέσω μια ακόμη παράμετρο που μπορεί να εξηγήσει ένα μέρος αυτού του φαινομένου: τη σημαντική και αυξανόμενη παρουσία της ελληνικής ακροδεξιάς στο διαδίκτυο.

Εισαγωγή

Εδώ και αρκετά χρόνια το διαδίκτυο αποτελεί πεδίο δημόσιας έκφρασης και σχολιασμού για όλο και περισσότερους Έλληνες πολίτες. Εξαιτίας της ιδιαίτερης κατάστασης που επικρατεί στα ελληνικά ΜΜΕ (οικονομική συγκέντρωση, αδιαφάνεια, διαπλοκή με την οικονομική και πολιτική εξουσία, βλέπε Σμυρναίος, 2010), η ελληνόφωνη μπλογκοσφαίρα έλαβε γρήγορα πολιτική διάσταση και χαρακτηριστικά μέσου διαμαρτυρίας και κριτικής (Zafiropoulos & Vrana, 2009) .

Αρχικά η σφαίρα αυτή είχε σαφώς προοδευτικά χαρακτηριστικά λόγω της σχετικής κοινωνιολογικής ομοιογένειας των μελών της (κυρίως νέοι υψηλού μορφωτικού επιπέδου όπως δείχνει ο Καραμπάσης, 2008).

Ο εκδημοκρατισμός όμως αυτών των νέων μέσων και η μαζική τους χρήση από όλο και μεγαλύτερα κομμάτια του πληθυσμού τα κατέστησε σημαντικά επικοινωνιακά διακυβεύματα και για όσους στοχεύουν στη χειραγώγηση της κοινής γνώμης. Έτσι ξεκίνησε η ανάδειξη και η παγίωση του λαϊκισμού και της μισαλλοδοξίας με μαζικές διαστάσεις στο ελληνικό διαδίκτυο.

Η ελληνική ακροδεξιά, πατώντας εν μέρει σε αυτή την εξέλιξη, βρίσκεται πλέον σε περίοπτη θέση στο ελληνόφωνο διαδίκτυο μέσω ενός πλέγματος ιστότοπων (επίσημων σελίδων, ιστολογίων και προφίλ κοινωνικών δικτύων όπως το Youtube και το Facebook). Από τη θέση αυτή, άλλες φορές με προσωπείο, άλλες ανοιχτά, προπαγανδίζει τις ιδέες της με επιτυχία.

Παρακάτω θα παραθέσω τα ευρήματα μιας μικρής κλίμακας ανάλυσης της ακροδεξιάς μπλογκοσφαίρας.

Μεθοδολογία

Χρησιμοποιήθηκε ανάλυση κοινωνικών δικτύων και αναπαράσταση με γράφους (Μπουντουρίδης, 2004). Ένα αρχικό δείγμα είκοσι προεπιλεγμένων ακροδεξιών ιστότοπων αναλύθηκε μέσω crawling από το πρόγραμμα Issuecrawler. Βρέθηκαν έτσι 88 ιστότοποι που συνδέονται με τους πρώτους είκοσι με δύο τουλάχιστον hypelinks. Η τεράστια πλειοψηφία αυτών των ιστότοπων είναι ακροδεξιάς προέλευσης. Στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε το ελεύθερο λογισμικό gephi για τη δημιουργία του γράφου και τον υπολογισμό αλγόριθμων όπως το betweeness centrality.


Επεξήγηση του γράφου 

Οι κουκκίδες αντιστοιχούν σε ιστότοπους και οι γραμμές στους συνδέσμους που υπάρχουν μεταξύ τους. Η τοπολογία του γράφου είναι αποτέλεσμα των σχέσεων μεταξύ των ιστότοπων. Με άλλα λόγια αυτοί που βρίσκονται στο κέντρο του χάρτη έχουν κεντρική θέση στη κοινότητα, σε αντίθεση με αυτούς που βρίσκονται στην περιφέρεια.

Το μέγεθος των κουκκίδων (από το μικρότερο στο μεγαλύτερο) εξαρτάται από το σύνολο των εισερχόμενων και εξερχόμενων συνδέσμων που διαθέτει κάθε ιστότοπος (degree). Αυτό σημαίνει ότι όσο περισσότερο συνδέεται ένα ιστότοπος με τους υπόλοιπους του δείγματος, τόσο μεγαλύτερη διάμετρο έχει η κουκκίδα που του αντιστοιχεί.

Το χρώμα τους (από το άσπρο στο κόκκινο) εξαρτάται από το betweeness centrality του κάθε ιστότοπου. Ο αλγόριθμος αυτός εκφράζει τον βαθμό κατά τον οποίο ένας ιστότοπος κατέχει στρατηγική θέση μέσα στην κοινότητα. Εδώ μπορείτε να κατεβάσετε ολόκληρο το χάρτη σε μορφή pdf για καλύτερη ανάλυση.

Τα ακροδεξιά ιστολόγια: μια ευμεγέθης κοινότητα

Η πρώτη παρατήρηση που μπορεί να γίνει αφορά το μέγεθος της ακροδεξιάς κοινότητας στο εσωτερικό της ελληνικής μπλογκοσφαίρας. Πάνω από 80 ακροδεξιά μπλογκς και σάιτς με πλούσια δραστηριότητα και περιεχόμενο βρέθηκαν με ένα απλό crawling. Μπορούμε λοιπόν να υποθέσουμε με ασφάλεια ότι ο πραγματικό αριθμός τους είναι πολύ μεγαλύτερος.

Το συμπέρασμα είναι ότι μια τέτοια παρουσία δεν μπορεί να είναι παρά το αποτέλεσμα μιας συνειδητής στρατηγικής υποκινούμενης από πολιτικές οργανώσεις, τουλάχιστον εν μέρει. Αυτό βέβαια είναι αρκετά δύσκολο να αποδειχθεί αφού τα περισσότερα από αυτά τα ιστολόγια είναι απολύτως ανώνυμα.

Επίσης το μέγεθος της κοινότητας επιβεβαιώνει την όλο και μεγαλύτερη επιρροή της ακροδεξιάς τη χώρα αλλά και ενός είδους απενοχοποίηση της δημόσιας έκφρασης της. Το φαινόμενο αυτό είναι ιδιαίτερα έντονο και στα κοινωνικά δίκτυα όπου η διάχυση του ακροδεξιού λόγου βρίσκει πρόσφορο έδαφος ακόμη και σε ομάδες που μπορούν να χαρακτηριστούν απολιτικές.

Εσωστρέφεια και προώθηση ατζέντας

Η δεύτερη παρατήρηση που μπορεί να γίνει είναι ότι η συγκεκριμένη κοινότητα, αν και σχετικά ποικιλόμορφη στο εσωτερικό της, δεν συνδέεται παρά ελάχιστα με το υπόλοιπο διαδίκτυο, αν εξαιρεθούν υπηρεσίες όπως το Youtube και το Facebook που αποτελούν απαραίτητα συμπληρώματα των ιστολογίων.

Σε αντίθεση με τη σχετική στεγανότητα που τους διακρίνει ως προς το εξωτερικό της κοινότητας, οι δεσμοί μεταξύ των ιστότοπων που την απαρτίζουν είναι πολύ στενοί. Έστω κι αν αυτό είναι εν μέρει αποτέλεσμα της μεθοδολογίας, η κοινότητα των ιστολογίων του δείγματος είναι ιδεολογικοπολιτικά ομοιογενής και θέλει να παραμείνει έτσι.

Για παράδειγμα, ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι η παντελής απουσία συνδέσμων προς επαγγελματικούς δημοσιογραφικούς ιστότοπους και κυρίαρχων ΜΜΕ (εφημερίδες, τηλεοράσεις, ειδησεογραφικές πύλες), κάτι που παραδοσιακά χαρακτηρίζει τα ιστολόγια. Τη μόνη εξαίρεση αποτελεί η εφημερίδα Δημοκρατία που έχει 296 εισερχόμενους δεσμούς από το δείγμα.

Η εφημερίδα αυτή θεωρείται υποστηρίκτρια του Σαμαρικού μπλοκ και χαρακτηρίζεται από εθνικιστικές τάσεις. Σε αυτή γράφουν παλιά μέλη του Δίκτυου 21 όπως ο Σ. Καλντερίδης και ο Φ. Κρανιδιώτης. Διαφαίνεται λοιπόν μια σχετική σύμπλευση της άκρας δεξιάς με τη Νέα Δημοκρατία σε ότι αφορά τουλάχιστον τους διαδικτυακούς δεσμούς που αναπτύσσουν.

Η κλειστή δομή αυτής της κοινότητας των ακροδεξιών ιστολογίων έχει ως αποτέλεσμα τη διαμόρφωση μιας εναλλακτικής ατζέντας θεμάτων και “ειδήσεων” (η μιας διαφορετικής προσέγγισης της κυρίαρχης ατζέντας) η οποία διακινείται μαζικά και ανακυκλώνεται με τρόπο τέτοιον ώστε σταδιακά να εξαφανίζεται η αρχική πηγή τους (κάτι που διευκολύνει τη διακίνηση τους στο εξωτερικό της κοινότητας).

Ενίοτε αυτές οι “ειδήσεις”, που συχνά έχουν εντυπωσιακό χαρακτήρα, αφομοιώνονται και από άλλα μη ακροδεξιά ιστολόγια, διαχέονται στα κοινωνικά δίκτυα και φτάνουν αρκετές φορές ακόμη και στα κυρίαρχα ΜΜΕ (βλέπε θαύμα του Γέροντα Παϊσιου) έστω κι αν είναι ψευδείς ή χειραγωγημένες.

Η αισθητική του Blogger

Στα ομοιογενή χαρακτηριστικά του δείγματος εντάσσεται επίσης η χρήση σχεδόν αποκλειστικά της πλατφόρμας δημοσίευσης Blogger της Google. Ελάχιστοι από τους ιστότοπους του δείγματος έχουν δικό τους domain name και κανείς δεν χρησιμοποιεί μία άλλη από τις δημοφιλείς υπηρεσίες όπως το Worpress.

Μπορούμε να υποθέσουμε ότι αυτό οφείλεται σε λόγους ιστορικούς (κληρονομιά της πρώτης γενιάς ιστολογίων του είδους ), τεχνικούς (η χρήση μιας μοναδικής πλατφόρμας διευκολύνει τη διασύνδεση με τα άλλα μέλη της κοινότητας), κοινωνιολογικούς (πχ. μικρότερη εξοικείωση με τα νέα μέσα) αλλά και ένα είδος τυποποίησης του λόγου και της αισθητικής που εκφράζεται μέσω αυτών των ιστολογίων.

Εσωτερική ποικιλομορφία

Στο εσωτερικό της κοινότητας συνυπάρχουν όλες οι τάσεις της ελληνικής ακροδεξιάς (θρησκόληπτοι, εθνικιστές, συνωμοσιολόγοι, αντισημίτες κλπ.). Αλλά τις κομβικές θέσεις κατέχουν ιστολόγια που κατευθύνονται από την Χρυσή Αυγή όπως το ventetta.blogspot.com, το eglimatikotita.gr και το egersis2.blogspot.com.

Άλλα ιστολόγια που κατέχουν στρατηγικές θέσεις στην κοινότητα είναι πιο δύσκολο να χαρακτηριστούν όπως το koukfamily.blogspot.com που παρουσιάζεται ως οικογενειακό μπλογκ ή το kostasxan.blogspot.com με ποιο επαγγελματικά και λιγότερο οπαδικά χαρακτηριστικά.

Τη λίστα συμπληρώνουν ομοϊδεατικά ιστολόγια τοπικού ενδιαφέροντος, ιστότοποι γενικής πληροφόρησης που συνδυάζουν ακροδεξιά και λαϊκίστικη ρητορική με ελαφρές θεματικές όπως τα αθλητικά, τα κοσμικά μέχρι και το ελαφρό πορνό, γνωστά ηλεκτρονικά μέσα του δεξιού χώρου όπως το antinews.gr και το Ρεσάλτο, ψευδοδημοσιογραφικά όπως το Athinapoli και το Makeleio (εδώ μπορείτε να κατεβάσετε ολόκληρη τη λίστα των ιστότοπων σε μορφή csv).


Σε ότι αφορά τη ρητορική που χρησιμοποιείται στην ονοματολογία αυτή περιστρέφεται γύρω από τις έννοιες της αντίστασης (ταμπούρι, εσχατιά, ανάσχεση), της εναλλακτικής θεώρησης (αντιπληροφόρηση, διαφορετική ματιά, εναντίον όλων, αντίλογος), της εκδίκησης (βεντετα, hellenic revenge) του συναγερμού (greekalert, red sky warning, έχω μάτια και βλέπω, ξυπνήστε ρε), της συνωμοσιολογία, της παλινόρθωσης του έθνους κλπ.

Κεκαλυμμένη υποστήριξη στη Χρυσή Αυγή

Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ οι αναφορές στη Χρυσή Αυγή ως θέμα επικαιρότητας είναι πολύ συχνές σε μεγάλο αριθμό ιστολογίων, δεν υπάρχουν καθόλου σύνδεσμοι ούτε προς τον επίσημο ιστότοπο της οργάνωσης, ούτε προς άλλες φίλα προσκείμενες πολιτικές ομάδες.

Η ακροδεξιά ρητορική στο διαδίκτυο παρουσιάζεται λοιπόν πρωτίστως ως ακομμάτιστη και πατριωτική. Αυτή η στρατηγική φαίνεται να είναι επιτυχής αν κρίνουμε από το βαθμό αναδημοσίευσης των ειδήσεων που παράγουν τα ακροδεξιά ιστολόγια.

Επίλογος

Η ανάδυση του διαδικτύου ως μαζικού μέσου ενημέρωσης αντιμετωπίστηκε αρχικά ως εγγενώς θετική εξέλιξη. Ο εκδημοκρατισμός των μέσων παραγωγής και διάχυσης της πληροφορίας θεωρήθηκε, δικαίως, ως παράγοντας εμπλουτισμού της δημόσιας σφαίρας.

Στο συγκεκριμένο παράδειγμα όμως φαίνεται ότι η ανάπτυξη της μπλογκοσφαίρας και των κοινωνικών δικτύων διευκολύνει την προπαγάνδα. Το ελληνικό διαδίκτυο αντικατοπτρίζει έτσι την γενικότερη τάση που υπάρχει αυτή την στιγμή στην ελληνική κοινωνία: την ηγεμονία της ακροδεξιάς ιδεολογίας πάνω σε πλατιά κοινωνικά στρώματα αλλά και σημαντικό κομμάτι του πολιτικού συστήματος.

Έστω κι αν αυτή η εξέλιξη δεν είναι καινούρια, φαίνεται ότι η ανάδυση της Χρυσής Αυγής σε σημαντικό πολιτικό μόρφωμα επιταχύνει την εξέλιξη μεγάλου κομματιού της ελληνόφωνης μπλογκοσφαίρας σε φορέα ιδεών μίσους.

Διαφαίνεται μάλιστα ότι μέσω του διαδικτύου αναπτύσσονται και εμβαθύνονται οι δεσμοί μεταξύ γειτονικών ιδεολογικών χώρων της δεξιάς και της άκρας δεξιάς οι οποίοι καταλήγουν στην αποκρυστάλλωση ενός κοινού ιδεολογικού και πολιτικού υπόβαθρου.

20 σχόλια:

  1. Φανταστική δουλειά παιδιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ενδιαφέροντα στατιστικά. Μερικές παρατηρήσεις: 1) Τα μπλόγκ αυτά υπάρχουν εδώ και χρόνια. Πολύ πριν η Χ.Α. βγάλει 7% και η ελληνική αριστερά αποφασίσει να σχοληθεί με την πάρτη της, υπήρχε ένα πλέγμα απο μπλόγκζ που έκανε αυτή ακριβώς τη δουλειά. Τα μπλόγκζ αυτά πάντοτε είχαν πολλές αναδημοσιεύσεις σε κοινωνικά δίκτυα. Αυτό κατά τη γνώμη μου αποδεικνύει εν μέρη ότι ο μύθος που πλάθει έντεχνα η ελληνική αριστερά, ότι οι ψηφοφόροι της Χ.Α. δεν είναι φασίστες (είναι απλά παραπλανημένοι), δε στέκει καθόλου. Παρόλο που δε χρειαζόταν πολύ μυαλό για να καταλάβει κανένας ότι τα μπόγκ αυτά είναι εθνικιστικά, οι Έλληνες για πολλά χρόνια αναδημοσίευαν τις ψευδής μαλακίες που διάβαζαν απο αυτά, ειδικά όταν είχαν θέμα εγκλήματα μεταναστών.


    2)Το να ψάχνουμε να βρούμε δικαιολογίες για να πήθουμε τον εαυτό μας ότι οι Έλληνες δεν είναι φασίστες είναι ηλίθιο. Μάλιστα είναι τόσο ηλίθιο που καταλήγει και σε απόψεις του τύπου: ''Τα ΜΜΕ κάνουν τους Έλληνες φασίστες'', πράγμα που δε στέκει με τίποτα! Όλες οι μελέτες και όλοι οι σοβαροί κοινωνιολόγοι, μιντιολόγοι κτλ. καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι ο αναγνώστης/ακροατής/τηλεθεατής τίνει να στρέφεται προς τα ΜΜΕ που τον καλύπτουν πολιτικά (δηλαδή προς αυτά με τα οποία συμφωνεί). Επίσης, όταν δε γίνεται αυτό, ο ακροατής/αναγνώστης/τηλεθεατής τίνει να είναι επιλεκτικός με τις πληροφορίες που θυμάται, αναπαράγει κτλ. Τα περισσότερα άτομα διαλέγουν ΜΜΕ που ξέρουν πως θα ενισχύσουν προυπάρχουσες απόψεις τους. Εάν δεν το κάνουν αυτό, βλέπουν πολύ κριτικά τα πράγματα και τίνουν να φιλτράρουν τις περισσότερες πληροφορίες.
    Πού καταλήγω;
    Στο ότι αν το κομμάτι των Ελλήνων που ψήφισε Χ.Α., είχαν πολύ συγκεκριμένους λόγους να πιστεύουν ότι η Χ.Α. θα προωθήσει τα υλικά τους συμφέροντα,δε θα ψήφιζαν Χ.Α., Όσο και να φώναζαν οι μπλόγκερζ και τα άλλα μίντια, δουλειά δε θά 'καναν.

    3) Αν μπορούμε να κρατήσουμε κάτι απο όλη αυτή την έρευνα είναι η διασύνδεση όλου το φάσματος της ελληνικής δεξιάς μέσα απο αυτά τα μπλόγκζ. Κατά τη γνώμη μου αυτό αντικατοπτρίζει διασυνδέσεις που υπάρχουν και στον πραγματικό κόσμο, αλλά φαίνονται πολύ πιό δύσκολα. Αν πάρουμε για παράδειγμα το μπλογκ ελλάς-ορθόντοξι... συνδιαχειρήστρια σε αυτό το χριστιαννο-φασιστικό-εθνικιστικό μπλόγκ η Χριστίνα Σιδέρη (τομεάρχης και βουλευτής για ένα διάστημα της Ν.Δ.)... Επίσης ενδιαφέρον θα είχε μιά αναλυτική δουλειά που να περιλαμβάνει τη σχέση αυτών των μπλόγκ με τις τοπικές μαφίες (Αθήνας και επαρχίας). Είμαι σίγουρος ότι θα εκπλαγούν πολλοί... Αλλά για να γίνει αυτό θέλει συστηματική αποδελτίωση απο πολλαπλές πηγές. Σοβαρή δουλειά που λίγοι κάνουν.

    Ένας μιντιολόγος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ωραία όλα αυτά.Συμφωνώ απόλυτα.Αλλά για να μην είστε μεροληπτικοί κάντε και μία έρευνα για τα μπλοκς που πρόσκεινται στην ακροαριστερά όπως π.χ τον indymedia!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και είπα, δε θα πεταχτεί κανείς νεοφιλελεύθερος παπάρας να πει την εξυπνάδα του;
    @Ανώνυμος 8 Ιανουαρίου 2013 12:09 μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ρε πατριώτη μη ρίχνεις τόσο χαμηλά το επιπεδό σου κάνοντας χρήση βρώμικου λεξιλογίου!Κάνεις σαν φασιστάκος με το να βρίζεις κάποιον που έχει αντίθετη θέση ή πιστεύω από εσένα.Μπράβο πάντως,δεν περίμενα να την καταλάβεις την εξυπνάδα μου.Δεν σε είχα και για νοήμων άνθρωπο.Για πές μου όμως την διαφορά ανάμεσα στην άκρα δεξιά και στην άκρα αριστερά!Θα σου πω εγώ.Είναι δύο χώροι που δεν χωράνε στην Ελλάδα.Είναι επικύνδινοι το ίδιο και οι δύο χώροι, για την ομαλή λειτουργία της ελληνικής κοινωνίας.Όσο για τον χαρακτηρισμό νεοφιλελεύθερος δεν θα το έλεγα ότι είμαι, από την στιγμή που εργάζομαι για 550 Ε τον μήνα και ανασφάλιστος, με σπούδες 13 ετών στην πλάτη μου.Και το χειρότερο ποιό είναι?΄Οταν είμουν φοιτητής στο ΕΜΠ ΔΕΝ είχα κανέναν νεοφιλελεύθερο πατέρα για να μου καλύψει τα έξοδα διαβίωσης μου.Δούλευα ,όπως πολλοί συμφοιτητές μου.Πολλοί όμως τυπάδες του Indymedia ήταν γόνοι της αστικής τάξης και πλάσαραν αριστερή -αναρχική ιδεολογία ,φυσικά, με την τσέπη της αστικής τάξης(πιθανότατα να ισχύει το ίδιο και για εσένα).Η αντίφαση στο μεγαλείο της.
    Τελος πάντων εγώ αυτό που ήθελα να πω ότι με την άνοδο των Αυγών ταυτόχρονα παρατηρείται και αύξηση των ποσοστών της άκρας αριστεράς και αυτό το γεγονός με τρομάζει.Δεν θέλω η μειοψηφίες της χώρας (άκρα δεξιά-αριστερά) να μας οδηγήσουν στο γκρεμό.
    Και για το τέλος κάτι "άσχετο".Για να γίνεις επαναστάτης με αιτία πρέπει πρώτα να βιώσεις τι εστί φτώχεια και εκμετάλλευση.Να σου γαμάνε τα όνειρα και να σε εκμεταλεύονται χωρίς να μπορείς να σηκώσεις κεφαλι επειδή είχες την τύχη να γεννηθείς από φτωχά και συνάμα τίμια αρχίδια!Όταν ακούω τη λέξη επανάσταση από άτομα βολεμένα κακομαθημένα και αδούλευτα ,απλά βάζω τα γέλια.Πώς κάποιος που δεν έχει δουλέψει ένα sec στην ζωή του θα αγωνιστεί για εμένα που δουλεύω από 15 ετών?


    Νeoliberal
    100% HUMAN
    LABELS
    ARE FOR
    CLOTHES

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Neoliberal, a.k.a. Randroid (fanboy της Ayn Rand), δηλαδή εμμέσως οπαδός του william Edward Hickman, του κατά συρροή δολοφόνου πάνω στον οποίο έχτισε η Rand το πρότυπο ανθρώπου της αίρεσής της (του αντικειμενισμού), πάνω στην οποία χτίστηκε ο νεοφιλελευθερισμός του Milton Friedman και του Alan Greenspan.

      Διαγραφή
    2. Μπορείτε να μας πείτε εσείς οι νεοφιλελεύθεροι (δηλαδή οπαδοί της αίρεσης του Αντικειμενισμού) τι θαυμάζετε στον William Edward Hickman που απήγαγε, δολοφόνησε και ξεκοίλιασε ένα 12χρονο κορίτσι;

      Διαγραφή
    3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    4. @Ανώνυμος10 Ιανουαρίου 2013 - 4:35 μ.μ.Εσύ αυτό κατάλαβες;Ότι είμαι νεοφιλελεύθερος;Τι να σου πω.Εάν δεν μπορείς να διακρίνεις την ειρωνεία του λόγου μου μην μπαίνεις στον κόπο να απαντάς.Ή δεν ξέρεις να κατανοείς τα κείμενα που διαβάζεις ή είσαι ένας ακόμα παπαγάλος του συστήματος των Αναρχικών Εξτρεμιστικών Ιδρυμάτων που απλά λες το ποίημα απ' εξω για να διαφημίσεις τις ''γνώσεις''σου.Νεοφιλελεύθεροι,Φιλελεύθεροι,Καπιταλιστες,Ναζιστές,Ρατσιστές,Κουμμουνιστές,Σοσιαλιστές,Φασίστες,Μιλιταριστές,Αναρχικοί είναι απλά ανδρείκελα που γεννήθηκαν μέσα από την στάχτη της πεθαμένης Δημοκρατίας,δυστηχώς!

      Διαγραφή
  6. kai su pali na ton peis patriwth? :))) les kai den tous ksereis...to arthro deixnei oti kati mathainoun sto panepisthmio alla einai pali mes ston eksousiasmo kai gia na matheis na kaneis tetoia erevna mallon tha diavases ena vivlio ideologias ligotero ,tompola.pantws kala ekanes kai milhses giati anamesa stous men kai tous de emena me trwei h monaksia. p.s. 1 o thalamofulakas palevete.2 toson kairo kai den exw ksexwrisei kapoion se kamia ap tis upotithemenes plevres giati arage? nikos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. I antilipsi oti iparxoun dio poloi, deksia kai aristera kai i agathi lisi vriksete sto meson ton "akron"(kata aristoteli), einai mia kalostimeni -setarismeni tha elega- norma stin opoia i ekastote eksousiastiki domi epikalite gia na kathagiastei os agathi kai isoropimeni.
    Den iparxei pio akrea kai sinepos pio varvari pragmatikotita apo tin pragmatikotita ekini pou auto-diapistonei(apofenete me ikanopiisi!) oti vriksete sto meson dio oloenea kai diastelomenon polon tin iparksi ton opoion i idia exei dimiourgisei kai sintirei.
    Simera afta pou simvenoun distixos sti kinonia se kamia periptosi de vriskonte se orizontious aksones prosanatolismenous deksia kai aristera.
    Afto pou vionei i kinonia einai kirios katheto kai me katefthinsi apo pano pros ta kato,me mia diaxronikotita kai panta vriskomeno se mia paragkoki ekseliksi.
    Ara aftos pou prosdiorizei ton eafto tou "anamesa stous men kai stous de"
    malon einai xamenos se ena epiplasto simpan, kataskevastis tou opoiou einai oi diamorfotes tis kinis gnomis,oi thimosofikes ratsistikes starxidistikes, apostalaksis tou evriterou katapiesmenou kai kathipotegmenou pediou pou sisxetistike, kai sto opoio simpan vevea de tha prepe na niothei idieteri monaksia kathos ekei mesa,s'afto to axrono topoio vriskonte egklovismenoi disakatomira katapiesmenoi kai vathia ekmetalevomenoi anthropoi.
    An lipon simera tha prpei na milame gia akra as kanoume ena piotiko alma ki as min milame isa ki omia gia to ena akro sto opoio vriskonte oi katapiesmenoi\ekmetalevomenoi kai sto allo akro pou vriskonte oi katapiestes\ekmetaleftes.Distixos, afti i polosi monaxa iparxei mesa sti kinonia kai einai ora na paroume thesi me pious eimaste i me pious prosdokoume na eimaste kai ti ofeli tha apokomisoume ap afti tin epilogi.
    An thes na sai ligo me ton enan kai ligo me ton allon paei na pei oti afto pou zoume simera to dexese kai kapou mesa s'afto to ektroma apla psaxneis na ti volepsis giati kseris "i zooula mas einai mikri" ktl ktl....
    Oso gia to poso epanastatikos mporei na einai kapios pou den exei doulepsei ena defterolepto,ego tha to antistixousa me to alogo to opoio akoma de to xoun damasi gia na to ekmetalevonte kai giafto kai mporei kai antidra poli kalitera apo to geriko pou xei sourei olo to ntamri...Ara aftes oi pipes pou sas elege o mpampakas o dikos sas o arxidaras o douleftaras pou ta katafere simera kai sas paredose afto to koloxanio peri flouflidon pou de doulevoune kai trone ta etima na mi ta strefete stous taksikous sas simaxous alla na ta strefete s'afta ta kariolia ta afentika sas pou sas pinoune to ema kai lete kai efxaristo, kai oxi na prosdokite me ti poria sas epi ptomaton sta idrimata kai stous ergasiakous sas anelkistires na tous ftasete kai na tous kseperasete...

    Epithetika me misos kai sinidisi kai me kathe diathesi antiparathesis tsakomou, sikrousis kai diafonias Aggelos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η πιθανότητα κάποιος να σε παρακολουθεί, είναι ευθέως ανάλογη με την ηλιθιότητα του γραπτού σου λόγου!

      Διαγραφή
    2. Άγγελε ξέρεις τι εστί πραγματικός τσακωμός και σύγκρουση?Αν όχι ,θα σου πρότεινα να έρθεις για μία εβδομάδα στο Κ.Ε.Α.Π εσύ και όλη σου η παρέα για να σας εκπαιδεύσουμε ,εγώ προσωπικά και οι συναδελφοί μου, στον ''αντάρτη''.Πάω στοίχημα ότι μετά το πέρας της εκπαιδεύσεως(Σω.Βε) θα κάνεις υπερήφανους τους γονείς σου που επιτέλους θα κάνουν το ονειρό τους πραγματικότητα.Ο ''υιός'' τους να ξεχάσει τα παλία του ''κουσούρια'' και να αναδειχθεί σε αυτό που οι ίδιοι ονειρεύονται.Να γίνεις άντρας και να πάψεις να παίζεις με τις κούκλες, τρομοκράτες της σφαλίαρας και των πλήκτρων.
      Ειλικρινά δικός σου χωρίς μίσος και με κάθε διάθεση επαναφοράς σου από τον κόσμο των ναρκωτικών,της βλακείας,του μίσους,της αμάθειας και πάνω από όλα της επαναφοράς σου από τον κόσμο των προβάτων!

      Διαγραφή
  8. 1o sxolio: I pithanotita tou na ksereis ti les einai adistrofos analogi m'afto pou egrapses.(ektos an enoeis oti eisai asfalitis kai me parakoloutheis opote kai logiko to na sou fenonte kai ilithia ta osa leo...dikiologimesnos apolita!)

    2o sxolio: Pithanon na mi ksero ti simenei "pragmatikos tsakomos" giati etsi opos to theteis esi malon tha me parapempeis stous aftistikous ksilodarmous stous opoious sas ipovaloun ta mantroskila pou sas ekpedevoun (sti periptosi pou de mou poulas moufies kai mouri piso ki esi apo to pliktologio sou kai mprosta magkia klania,kai 10 se enan kai leme tora..!).Ksero omos ti tha pei ksilo kai malista "tavernoksilo" to opoio sa laiko pedi ematha sto dromo ki oxi se idika kentra ekpedefsis, sta opoia to kratos silegei plithos kombleksikon tipon me sindroma katoterotitas kai misalodaksa "idanika", gia na tous taisoun ti preza tou "pawer" tis "viologikis anoterotitas" kai enteli na mathoun pos na eksipiretoun ta simferonta ton ekastote afentadon tous, epitithemenoi kai katastelontas tous laikous agones kai enteli aftous sto kato kato pou tous dinoune fai kai trone, tous ergates pou moxthoun gia na mporoun afta ta tsoutsekia na to pezoun "arxidatoi antres" kai na mas kanoun kai mathimata gamatosinis...Oi goneis mou einai iperifanoi giati de vgalane ena fasista sa ki esena pou de xaneis efkeria na protaseis akoma kai sto logo sou to poso dinata mpratsa exeis, to poso antras eisai,kai tha klisoun ta matia tous kserontas oti to pedi tous mporei na pethanei mia mera apo ena tetio sklili tou kratous kai tou sistimatos, alla tha pethanei diekdikotas eleftheria ki afinotas piso tou allous polous me pio agries diatheseis na ekdikithoun...Kousouri exeis esi lipon kirie prezakia tis "anorthodoksis" katastolis kai ton steroidon opos distixos esi eisai kai provato sto mantri tis omoiomorfias kai tis pitharxias pou sas epivaloun xoris na mporite na ksestomisete kix.Alla afto den einai kai idietero provlima gia sas afou i gnomi tou skiliou tis perisoteres fores taftizete me ti gnomi tou afentikou tou, idika an o "skilos" einai kai ethelontis skilos...
    Protou lipon peis emena kai tin "parea mou" amatheis, trava ksestravosou se kamia sxoli gia anthropous (ksereis s'aftes pou de mpenete oute me ntou!oxi me panelinies tora kai malakies...)kai meta ela "xoris misos" kai "ilikrina dikos mou" na mou protakseis ti varvatosini sou kai na mou kaneis idietera, oson afora tis sexoualikes protimiseis ton skliron polemiston apo ti sparti pou kathoson antilamvanome tha exeis os protipo...tin idia stigmi pou mou les oti ego pezo me koukles....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 1ον)Πια η διαφορά ανάμεσα στη δική σου και στη δική μου βία?Και τα δύο το ίδιο είναι.
      2ον)Δεν θεωρώ τον εαυτό μου ανώτερο από κανέναν άλλο άνθρωπο στο πλανήτη.Είμαστε ΟΛΟΙ το ΙΔΙΟ.Αδέλφια.Άσπροι,Μαύροι,κίτρινοι,κόκκινοι είμαστε άνθρωποι.Το μόνο που αλλάζει είναι οι συνήθειες και η κουλτούρα του κάθε Έθνους.
      3ον)Θες δεν θες και εσύ ο ίδιος συμφέροντα αφεντικών εξυπηρετείς!
      4ον)Από τους Λαϊκούς αγώνες που κηδεμονεύονται από επαγγελματίες εργατοπατέρες,απέχω.Είναι στημμένο το παιχνίδι.Ξέρεις, σαν το ΠΑΜΕ που περιφρουρεί την πορεία του μπροστά από τα ΜΑΤάκια χέρι χέρι!
      5ον) Δεν είμαι μπάτσος και ούτε θα ήθελα να είμαι.Υπηρετώ την Σημαία της Πατρίδας μου.Το Έθνους μου.Ενός Έθνους του οποίου οι τύχες και οι αγώνες για ελευθερία στηρίχθηκαν σε εμάς τους μαντρωμένους-κομπλεξικούς που είχαν ιδανικά και πίστη χωρίς σύνδρομα κατωτερότητας.Αλλά ξέχασα.Το Έθνος είναι λέξη που σε κάνει να βγάζεις σπυράκια.Για εσένα αυτοί που πολεμάνε για τα ιδανικά της ελευθερίας και του Έθνους τους είναι φασίστες ενώ αυτοι που ανοίγουν τα πόδια τους σαν τον Τσολάκογλου και τους ομοίους του είναι προοδευτικοί!
      6ον)Φασίστας δεν είμαι.Εκτός εάν κατά εσένα στρατιωτικός =φασίστας.Τότε είσαι ημιμαθείς παπαγάλος!
      7ον)Στις επιδοτούμενες σχολές ''ανθρωπιστών'' δεν μπορώ να μπω διότι δεν έχω τα απαραίτητα προσόντα.Εάν είναι να κάνω καλό σε ανθρώπους θα το κάνω χωρίς καμία ανταμοιβή και γιατί το θέλω.Όταν έρθει η ώρα να κάνω μαθήματα πραγματικού ανθρωπισμού,θα το κάνω διαβάζοντας Αρχαία ελληνική γραμματεία και φιλοσοφία.Ναι, μπορούμε να το κάνουμε και αυτό εμείς τα μαντρωμένα κομπλεξικά στρατιωτάκια της πειθαρχίας και του μίσους!
      8ον)Προτυπό μου είναι οι Μακεδόνες,λόγω καταγωγής,και όχι οι Σπαρτιάτες οι οποίοι ,για την ιστορία,ήταν πάντα απέναντι από τους αγώνες των Ελλήνων εκτός δύο μοναδικών περιπτώσεων.
      9ον)Καληνύκτα!

      Διαγραφή
    2. Den iparxei diki mou kai diki sou via,opos den iparxei kai diko sou ethnos,giati mesa s'afto vriskome ki ego pou den exo ethniki sinidisi alla taksiki,opote malon san kalos "adefos" tha prepei na me afanisis prota...
      Afto pou iparxei einai i via apo ta kato kai i via apo ta pano.Alios einai na pernas ti zoi sou mesa se mia parafisi,eksanagkasmeni kai enteli ethelousia viopragia, me prosxima tin iperaspisi mias apo tis pio plastes fadasiakes idees opos afti tou ethnous, ki alios einai na provaleis antistasi se mia pagkosmia pantodinami ikonomiki kiriarxia, i opia se apomiza kai sou roufaei ti zoi kai tin eleftheria.I "via i dikimou" lipon vriskete apo ti meria tou david kai i "via i diki sou" eksipireti ta simferonta tou goliath.De mporeis na les oti eimaste oloi aderfia kai parola afta me mia diatagi na pas na sfakseis ton "aderfo sou" ton tourko epidi etsi to ekrine i ekastote politiki sou igesia,oute kai o tourkos me mia analogi diatagi na erthei na sfaksei esena.Ama me ton allon lipon eisai aderfos, kitrinos mavros aspros mple, tha prospathiseis na vreis to tropo na siniparxeis se ena kosmo pou to oti eisaste aderfia tha einai profanes...
      E lipon ego afto to kosmo thelo,oxi ton kosmo ton sinoron,ki esi an de zeis mesa stis aftapates sou,ipokrinese otan mou les oti den eisai fasistas!
      Fasistas einai aftos pou ite to kanei me epektatiko tropo (vlepe megas aleksandros afou les oti ti vriskeis me tou makedones)ite to kanei me to tropo pou to kanoun ta stratevmata epivolis mesa se sinora.Oloi lipon sto planiti den eimaste IDGOI, exoume isa dikeomata sti zoi kai stin eleftheria, kata ta alla eimaste o kathenas me ton allon monadikoi kai diaforetikoi, an de dextis afti ti diaforetikota tote ite mesa se sinora ite ekso ap afta tha thes na epivaleis ti diki sou omiomorfia i opoia tha exei panta ta xaraktiristika pou se volevei na exei.Afto lipon einai epivoli einai oloklirotismos einai fasismos.Oi laikoi agones einai akidemoneftoi,i fiestes tis gesee kai tou pame gia mena den einai laikoi agones.Oi laiki agones vriskonte sti vasi tis kinonias sta aftorgaanomena enxirimata, stis orizonties sxeseis,stin kathimerini antistasi ton ftoxon se kathe mikro i megalo epipedo apenanti stous plousious, i s'aftous pou apozitoun eksousia me ti via i meso tou esxrou ki apo ta pano diamorfomenou thesmikou sistimatos.

      Διαγραφή
    3. Oson afora tora to pou stirixtikan oi tixes tou laou (kai oxi tou ethnous) diaxronika mporo na sou po oti oi laoi tipota den apektisan me tous organomenous statous para edafi gia ekmetalefsi apo ta pio pronomiouxa stromata,nekrous se feretra apo aposoles sti korea sto vietnam sto irak sto afganistan gia tin iperaspisi ton ikonomikon simferonton kathe ntavatzi tou planiti.Oi monoi stratoi pou epeferan kati diaforetiko stin istoria,itan oi laikoi apeleftherotikoi,ataktoi kai antartikoi stratoi pou me aftothisia epesan ite apo ta volia ton naziston(ethnikiston sa kai tou logou sou),ite apo ta volia ton metepita simaxon kai tagmatasfaliton(sti prokimeni periptosi sto deftero pagkosmio)kai telos padon gia na min idikevoume, diaxronika se oses ergatikes kai kinonikes eksegersis kai epanastasis pou katapnigikan sto ema apo tous organomenous stratous tis eksousias.
      An lipon apofasiseis na diavaseis diavase kai arxea ellinika istoria filosofia kai tha deis oti kai oi arxeoi ellines den eixan kamia sxesi m'aftes tis ethnikistikes-fasistikes pipes pou xrisimopiounte os vitrina dianthizontas tin sinxroni oloklirotiki propaganda tis kiriarxias.Meletise lipon ektos ton klasikon(platona aristoteli sokrati)kai tous stoikous filosofous kai tous sofistes kai tous kinikous gia na deis to plouto tis eleftherias pou mporei na prokipsei mesa apo ton antimilitaristiko logo tou diogeni,ton antieksousiastiko logo tou isokrati tou epiktitoutou tou antifonta,tin anarxiki texni tou sofokli tou aristofani...Ki an thes akoma diavase kai kastoriadi ta sxetika tou kimena gia tin arxea ellada kai tha deis pos alios sou ta pane ki alios einai ta pramata...
      Ki oso gia ti filanthropia… prosexe mono mi…”skotonese”!
      Kalo ks-imeroma!

      Διαγραφή
  9. Καταρχήν να σου διευκρινήσω ότι δεν είμαι εθνικιστής.Είμαι Εθνιστής.Υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα σε αυτές τις δύο λέξεις-έννοιες.Το Έθνος δεν είναι απλά μία φαντασιακή ιδέα.Έθνος είναι μία κοινωνία ανθρώπων που τους συνδέουν κοινά στοιχεία όπως είναι η γλώσσα η θρσκεία,ο πολιτισμός γενικότερα.Όσο για τα σύνορα που λες θέλω να σε ρωτήσω κάτι.Στο σπίτι σου έχεις σύνορα ή είναι είναι ανοικτό για όποιον γουστάρει να μπει μέσα με όποιες προθέσεις και αν έχει στο μυαλό του?Δεν είναι ρητορικό το ερώτημα μου.
    Από την φύση του ο άνθρωπος είναι πολιτικό και πολεμοχαρές ον.Δεν αλλάζει αυτό όσο και αν το επιθυμεις.Εκτός εάν έχεις βρει τη φόρμουλα που να μπορέις να επέμβεις στον γενετικό του κώδικα και να τον μεταλλάξεις.Τότε πάω πάσο!
    Όσο για τους πολέμους που ενέφερες πές μου σε παρακαλώ σε ποιον από όλους συμμετείχε η Ελλάδα ως ''Δύναμη δραστικής επίθεσης''.Αν ξέρεις κάτι παραπάνω από εμένα πες το μου γιατί τόσα χρόνια κοιμάμαι και δεν πήρα χαμπάρι.
    Τον ουτοπικό κόσμο που ονειρεύεσαι θα τον δούμε μόνο όταν κλείσουμε τα μάτια μας και αφήσουμε αυτόν τον μάταιο κόσμο.Για αυτό μην ονειρεύεσαι και έλα πίσω στην σκληρή πραγματικότητα.Πες μου από την ανθρώπινη καταγεγραμενη ιστορία που υπάρχει στην διαθεσή μας πότε υπήρξε αυτός ο κόσμος ο ουτοπικός.ΜΗΝ ΖΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΑΠΑΤΗΣ.
    Όσον αφορά τον Μέγα Αλέξανδρο μην περιγράφεις μόνο την ιμπεριαλιστική διάσταση των πράξεών του αλλά να μου πεις και τα αίτια αυτής της εκστρατείας.Μην είσαι μεροληπτικός.Ο αφηγητής των ιστορικών γεγονότων οφείλει κατά τον Ισοκράτη να είναι αντικειμενικός.Επίσης κάτι που μου φιέφυγε ο Ισοκράτης(που θεωρείται πατέρας του ελληνικού Έθνους) ήταν ο μόνος που στα κείμενα του αναφέρει καθαρά την λέξη ελληνικόν Έθνος.
    ΥΓ Μη φοβάσε δεν σκοτώνομαι γιατί δεν είμαι επιδοτούμενος φιλάνθρωπος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ax tora as mi sinexisoume na leme saxlamares giati idi i sizitisi exei paratraviksi!
    Ti ethnismos kai ethnikismos kai malakies!Extes-proxthes oi idgoi oi xrisavgites pou dilonoun ethnikistes vgikane kai ipane,"o kthenas sti xora tou irinika kai kala kai oloi anthropoi tou theou eimaste" kai tous pire kiolas o ponos oti aftoi oi kakomiroi oi metanastes edo pou einai o kathenas tous ekmetalevete...(ax as mi klapsoume ki olas!)Ti ethnismos kai ti ethnikismos lipon,otan gia mena to zitima einai oti i ethniki sinidisi,i malon kalitra i preza tis ethnikis taftotitas einai sti vasi tis oloklirotiki kai fasistiki!Afou diaxorizei anthropous sti vasi tis pio fadasiakis enias pou exei iparksei pote os episimos oros stis politikes epistimes!
    Lipon den exo diathesi na sou kano mathima,enilikos eisai gramata ksereis diavase kai ligo parakato apo afto pou exeis sinantisei mexri tora,anikse ta matia kai to mialo sou kai diavase akoma kai pragmata pou den simfonoun me osa les!Kalo tha sou kanei!An mi ti allo tha ksereis me ti de simfoneis!Ego etsi to kano kai i vivliothiki mou ektinete filosofika apo kathe plevra tis pragmatias!Alios de tha dexomoun na pistevo afta pou pistevo!Alios de tha mpena kan se sizitisi mazi sou!
    To spiti "mou" lipon,den einai spiti mou einai kapiou allou!Ki ego nikiazo mono to dikeoma na exo tin apoklistikotita tis katikias tou gia ena orismeno diastima.Ki afto ofilete sto gegonos oti eimai ftoxos.Afto kathorizei kai tin taftotita mou!
    Os pros to epixirima omos pou mou eferes gia to an afino na mpenei o opoiosdipipote,tha sou apantiso oti afto den afino na ginete os pros tin idiotikotita mou.Giati anagnorizo oti kathe atomo mporei kai prepei na exei ton atomiko tou xoro,oxi os idioktisia alla os paraxorisi apo tous allous anthropous giro tou sta plesia tis diakiriksis ton dikeomaton tou anthropou.Ap afto lipon ekfenete oti to idio pragma de mporei na isxisei se oloklira geografika diamerismata, afou afta katikounte apo polous kai diaforetikous anthropous pou de litourgoun sa ena sinolo i san ena atomo, alla litourgoun ite se omades ite kata monas.Einai sa na mou les oti ego de mporo na parkaro to aftokinito mou sti gitonia sou epidi meno allou,i de mporo na doulevo sti gitonia sou epidi eimai apo allo meros.Einai sa na mou les diladi oti ta fisika oria pou tha prepei na kinounte oi anthropoi einai oi tixoi ton spition tous!E oxi den einai etsi oli i gi einai gia olous giati den anikei se kanenan!Ti mirazomaste aloste me disekatomiria alous zontanous organismous pou epidi to kanoune moko stin ekmetallefsi i tin eksontosi tous apo ton anthropo den exoume kanena provlima sto na apodimoun i na pernane ta sinora tis xoras...An tora eisai genetistis kai ipostirizeis ta osa elege o Goebbels o Mengele kai genika to ipourgio propagandas ton nazi,se pliroforo oti i genetiki apo tote exei ekselixthei kai kamia tetia diapistosi den exei kanei os pros to "ti einai o anthrospos" apo to genetiko tou iliko.Afta ta dokimazoun na ta apantisoun mono oi filosofoi,oi opioi kiolas sigkrouonte metaksi tous, mi exontas vrei telika to "ti einai o anthropos kai poso mallon pia einai kai i "fisi" tou.Kai malista i filosofia exei ftasei se tetio telma gia to "pia einai i fisi tou anthropou",opou pleon kanenas den simfonei oti i fisi tou anthropou einai mia kai sigkekrimeni!Ki afto mporei na kitakseis giro sou kai na to diapistoseis ki o idios.Kapou ginete polemos kapou einai irini!Kapou oi anthropoi zoun politika kapou de zoun kai oute theloun kai na zoun!
    De ksero lipon an i "ellada" eixe simetasxei pote se kapio pollemo os "drastiki dinami", alla opote sou dothei xronos perna mia apo to sintagma na diavaseis ta meri pou i elliniki kiriarxi taksi estile enan megalo arithmo neon anthropon gematon zoi kai diathesi gia erota, na "lipanoun" me ta nekra kormia tous ta xomata pou kapia alla "aderfia" tous tin idia stigmi aplos tha mporousan na kaliergoun kai na zoun irinika ap afta...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ton outopiko kosmo de tha ton doume oute meta afou klisoume ta matia mas,oso den kinoumaste emeis tora pou eimaste en zoi pros tin "outopia".Giati i outopia opos kai na xei mas kanei na proxorame, ki an mi ti allo apo ti sosti plevra.
      Pantos gia tin istoria "aftos o kosmos o outopikos" kapote akoumpithike,alla oi ethnikismoi tis epoxis ton katepniksan giati tous xalage ti mirasia.Des tin ispania tou 36' kai tha katalaveis ti enoo...
      I pragmatikotita einai akoma pio skliri ap oso nomizeis, kai tin sklirada tis tha stin emfanisei otan diapistoseis telika me asximo tropo to poso lathos eixes na exthrevese ton tourko proletario, otan oi ethnikismoi kai oi ikonomikes tous apoliksis sta kentra eksousias tha sas valoun na sfaxtite exsis "gia ti patrida" ki aftoi apo piso tha anigoune sampanies!
      Sa to "mega" aleksandro, pou edose toses maxes dithen kai kala kavala pano st'alogo ki o thanatos tous akoma einai istoriko mistirio!Epeftan mprosta oi sklavoi gia ti mateodoksia enos epirmenou kai kakou mathiti tou aristoteli pou anegnose oti o "politismos" o dikostou tha prepei na diadothei me fotia kai me maxeri sta perata tis ikoumenis!Oreos politismos...!Na mas lipei!
      Oso gia ton isokrati,i parapompi pou sou ekana itan oso antikimeniki itan kai tou tris klasikous, ek ton opoion kanenas de taftizete eksoloklirou me ti diki mou theorisi, parola afta omos tous anagnorizo themeliakes idees i opoies einai apeleftherotikes.
      Enia sou pantos kai pleon oi monoi pou tha epidotounte sto panepistimio, tha einai aftoi pou tha meletoun,tha sxediazoun kai katskevazoun ta opla pou esi tha xrisimopieis san kalo koutavi gia na eksaskise sto pos anti na doseis mia zoi,na perneis 10 gia xari kapion pou tha gelane piso apo ti plati sou...

      Διαγραφή