Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2012

Χρυσή Αυγή και Ίντερνετ!


Είναι απολύτως σίγουρο: Μόλις εμφανιστεί στο διαδίκτυο, ένα κείμενο που θίγει τη Χρυσή Αυγή, αμέσως, σε χρόνο μηδέν, θα εμφανιστεί ένα σχόλιο υπεράσπισής της.
Δεν έχει σημασία φυσικά η υπογραφή, ούτε η γλώσσα, ούτε καν η ορθογραφία, γιατί αυτά (αν και κατά κανόνα είναι επιπέδου αγράμματου χιμπατζή), ποικίλουν ανάλογα με τη νοημοσύνη και την εκπαίδευση του εκάστοτε εντεταλμένου σχολιαστή.

Όμως υπάρχει κάτι σε αυτά τα χρυσαυγίτικα σχόλια, που αποτελεί ιερό κανόνα. Πρόκειται για την τεχνική της μπάλας στην εξέδρα:
Για παράδειγμα, αν το κείμενο αυτό τελείωνε εδώ, ο πρώτος χρυσαυγίτης θα σχολιάσει, κάτι τέτοιο: «Όσο για τους αγράμματους χιμπατζήδες που αναφέρετε, να χαίρστε τους γραμματισμένους «δημοκρατικούς» χιμπατζήδες που κατάκλεψαν κτλ …;»

Άλλο ένα παράδειγμα; Αποκαλεί χθές ο Προκόπης Δούκας στο κείμενο με τίτλο «Στη χώρα της βεβαιότητας», τη Χρυσή Αυγή «φασιστικό μόρφωμα», και μάλιστα σε ένα κείμενο που ούτε καν έχει σαν κεντρικό θέμα αυτούς. Καμμία έκπληξη. Όπως είναι αναμενόμενο, στο πρώτο σχόλιο από κάτω, αναφέρεται επί λέξει: «Όσο για το “φασιστικό μόρφωμα” τί να πώ ; Να χαίρεστε τα “δημοκρατικά μορφώματα” που φιλοξενείτε κατά καιρούς στις εκπομπές σας και μας έχουν κατακλέψει …;».

Παρόμοια επιχειρηματόλογία (λέμε τώρα) μπορεί να εμφανιστεί σε πολλές εκδοχές, αλλά κατά κανόνα εξελίσσεται πάντα κάπως έτσι:
« …; Όσο για το (εδώ μπαίνει ο χαρακτηρισμός που επιφύλλαξε για τη Χρυσή Αυγή ο αρθρογράφος), να χαίρεστε το «δημοκρατικό» (εδώ ο σχολιαστής επαναλαμβάνει τον χαρακτηρισμό που επιφύλλαξε για την Χρυσή Αυγή ο αρθογράφος, αλλά προηγουμένως μπαίνει η λέξη «δημοκρατικό» σε εισαγωγικά) που κατάκλεψε τη χώρα κτλ …;»

Ενίοτε, σε προσωπικούς χαρακτηρισμούς, επιτρέπεται η παραλλαγή του τύπου « …;πάντως οι φασίστες που λέτε, δεν είναι προδότες και δοσίλογοι …;»

Η επιμονή και η συχνότητα με την οποία επαναλαμβάνονται παρόμοιες «παρεμβάσεις», δεν αφήνουν καμμία αμφιβολία ότι πρόκειται για κεντρική γραμμή.
Οι Χρυσαυγιτειδείς μορφές ζωής (ναι, ξέρω, «να χαίρομαι τις «δημοκρατικές» μορφές ζωής που μας έχουν κατακλέψει και πάντως αυτοί δεν είναι προδότες κτλ …;»), βρίσκουν πάντοτε φιλόξενο πεδίο κάτω από τα άρθρα, στα σχόλια. Και επιχειρούν μια απλή και μάλλον αποτελεσματική πλύση εγκεφάλου. Πώς; Μα είναι απλό: Ύπουλα και μεθοδικά, με επιμονή κολλημένου γραμμοφώνου συνδέουν τη λέξη (και την έννοια) «δημοκρατία» με την λέξη (και την ένοια) «κλοπή». Όπου βρουν το φιλόξενο πεδίο ανοιχτό, θα κολλήσουν ένα τέτοιο σχόλιο ξέροντας ότι όλο και κάποιοι θα το διαβάσουν. Άρα το «Δημοκρατία = Κλοπή» μπαίνει στην ατζέντα. Γίνεται συζητήσιμο.

Με την παραπάνω τεχνική, το θέμα οποιοδήποτε άρθρου, περνάει εντέχνως σε δεύτερη μοίρα. Η «μπάλα» πάει στην κερκίδα και όλοι συζητάνε και υπερασπίζονται τη δημοκρατία. Μόνο που αυτή ακριβώς είναι η παγίδα. Διότι όταν αρχίζεις να υπερασπίζεσαι το αυτονόητο (δηλαδή τη Δημοκρατία), είναι σα να παραδέχεσαι ότι πλέον δεν είναι αυτονόητο. Και επιπλέον πάντα (μα πάντα ..., μια συζήτηση διεξάγεται αναγκαστικά στο επίπεδο του κατώτερου συνομιλητή. Πράγμα που με τους χρυσαυγίτες (δηλαδή τη μορφή ζωής που βάζει το 5χρονο παιδί του να χαιρετάει ναζιστικά και ανεβάζει τη φωτογραφία στο facebook), κάνει κάθε λογικό επιχείρημα, απλώς μάταιο.

Προφανώς, πρόκειται για μια ακόμα παραλλαγή του γνωστού «Γκαιμπελικού» κανόνα της επικοινωνίας, που λέει ότι όσο πιο παράλογο είναι ένα επιχείρημα («κατά τό όσο πιο εξωφρενικό είναι ένα ψέμμα»), τόσο πιο πιθανό είναι να βρει οπαδούς. Με άλλα λόγια, η συνεπαγωγή «Κάποιοι κλέβουν – αυτοί βγήκαν με δημοκρατικές διαδικασίες – άρα η δημοκρατία παράγει κλέφτες – οπότε ο ναζισμός που είναι το αντίθετο, είναι κάτι τίμιο – άρα βαράμε μετανάστες» είναι τόσο ανεγκέφαλο και βλακώδες, όσο και να κατεβαίνεις στη διαδήλωση κατά της Μέρκελ ντυμένος με ναζιστικές στολές.

Με άλλα λόγια, είναι σα να βυθίζεται ένα καράβι λόγω κακών χειρισμών του πληρώματος και οι χρυσαυγίτες να ισχυρίζονται ότι το να σπουδάζεις καπετάνιος είναι προδοτικό και δοσιλογικό γιατί κάνει τα πλοία να ναυαγούν! Και στη συνέχεια να προτείνουν αντί για τιμόνι να οδηγούνται τα πλοία με ναζιστικούς χαιρετισμούς. Α, και εν τω μεταξύ, για να σε προσέξουν όλοι, να πλακώνεις και στο ξύλο τους επιβάτες της Γ’ θέσης (και μερικές γυναίκες γιατί είναι πιο εύκλολο). Ναι, αυτή ακριβώς είναι η αναλογία.

Και κάπου εδώ τελειώνει το post αυτό και έρχεται η ώρα του σχολίου. Οπότε, για να μην ενοχλείς αυτόν που σε καθοδηγεί, μικρονοϊκέ χρυσαυγίτη σχολιαστή, σε βοηθάω εγώ. Αυτό που θες να γράψεις είναι η εξής:
«Τουλάχιστον αυτοί που θέλουν να οδηγούν το πλοίο με ναζιστικούς χαιρετισμούς, δεν είναι λαμόγια και δοσίλογοι, όπως τα «δημοκρατικά» πληρώματα που μας κατέκλεψαν και μας βύθισαν …;»

6 σχόλια:

  1. Θα απαντουσαμε διαφορετικα αν υπηρχε ελευθερια λογου και μας το επετρεπε..φασιστακια αναρχοαριστεροι.

    P.s oμως σε λιγο ερχετε η σειρα μας,και θα δουμε εσεις πως θα απαντατε τοτε. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο νεοναζί μιλά για ελευθερία λόγου...η σειρά σου έρχεται πράγματι, πολλά μέτρα κάτω απ' τη γη..

      P.S Γιαννιώτης ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΑΣ...(σας ψάχνουμε)

      Διαγραφή
  2. Μαστερ Οβ Ντιζάστερ31 Οκτωβρίου 2012 στις 1:36 μ.μ.

    θα απαντάμε με ορθογραφία.
    που μας το παίζεις και έλληνας.
    στόκο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΝΑΙ "Τουλάχιστον αυτοί που θέλουν να οδηγούν το πλοίο με ναζιστικούς χαιρετισμούς, δεν είναι λαμόγια και δοσίλογοι, όπως τα «δημοκρατικά» πληρώματα που μας κατέκλεψαν και μας βύθισαν …;"
    Και σε τελική ανάλυση εμένα με ενδιαφέρει η οικογέννειά μου και οι φίλοι μου, από τους οποίους Κανείς δεν είναι "Επιβάτης Γ' θέσης". ΑΜΑ ΔΕ ΓΟΥΣΤΑΡΕΤΕ ΠΟΥΣΤΡΑΚΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΕΤΕ ΣΤΟ ΚΑΡΑΒΑΚΙ ΣΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όταν κανείς δεν έχει τα δικά του νοητικά και γραμματικά εργαλεία για να διαμορφώσει μια απάντηση, φυσικό είναι να δανείζεται ό,τι εργαλείο του δώσουν οι από πάνω.

    Στην περίπτωση των αυγών, τους έδωσαν 1-2 τσιτάτα. Μέχρι εκεί μπορούν, μέχρι εκεί πάνε. Δυστυχές το γεγονός αλλά τα άτομα που εκφράζουν τέτοιο φανατισμό έχουν προ πολλού απομακρυνθεί από την επιχειρηματολογία και την κουβέντα και λίγα μπορεί να κάνει κανείς για να τους επαναφέρει στην λογική.

    Για παράδειγμα: Οι παραπάνω απαντήσεις. Κανένας δεν σχολιάζει το εύστοχο παράδειγμα του πως όταν βυθίζεται ένα πλοίο δεν καταργείς τους καπετάνιους. Αντί αυτού φτάνουν μέχρι τα μπινελίκια και την ψευδο-θυματοποίηση, όπως βλέπουν να κάνουν οι αρχηγοί τους. Για όνομα του θεού έχουμε τυπάκι που λέει πως δεν τους αφήνουν να μιλησουν τη στιγμή που κάθε 2η μέρα είναι στις ειδήσεις και εκπροσωπούν κόμμα που είναι ΚΑΤΑ της ελευθερίας. Η υποκρισία είναι φαίνεται πολύ μεγάλη λέξη για κάποιους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "Η υποκρισία είναι φαίνεται πολύ μεγάλη λέξη για κάποιους..."
    Σαφως και ειναι lolol

    anyway,ειμαι το "τυπακι" οπως ειπες που εγραψε παραπανω.
    Δεν θα κατσω να αναλωθω σε επειχειρηματα περι ελευθεριας του λογου στους εθνικιστες γιατι δεν εχει νοημα.
    Το μονο που θα σου πω ειναι το εξης:βασικα και ουσιαστικα δεν υπαρχει ΚΑΝ λογος να αντιπαρατεθουμε με επιχειρηματα (οχι βεβαια γιατι εμεισ δεν εχουμε και σεις εχετε ή το αντιθετο) αλλα γιατι στην τελικη απλα παρτε χαμπαρι οτι η κοσμοθεωρια μας με την δικη σας ειναι τοσο "μακρυα" που δεν υπαρχει ουτε στο εκατομμυριο μια πιθανοτητα να τα "βρουμε".
    Τινος ειναι η πιο "σωστη" ιδεολογια δεν μπορει να το καθορισει ΚΑΝΕΙΣ παρα μονο η ΒΙΑ (δυστυχως, για μενα προσωπικα)καθοτι διαλογος δεν χωραει,ποτε δεν θα καταληγει σε συμφωνια απο την μια ή την αλλη μερια,εκτος ασ πουμε απο επιμερους κοινες θεσεις αλλα που δεν αλλαζουν την ουσια.
    Γιαυτο συντροφια ετοιμαστειτε για "διαστημικες" συγκρουσεις το επομενο διαστημα,και οποιος επικρατησει. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή